Fenomén Ikea a sestavování nábytku svépomocně

Bez nábytku se neobejde žádný byt, ani dům. Pořídit ho lze nejenom u lokálních truhlářů, nebo ve specializovaných obchodech. Trendem poslední doby jsou i nábytkové supermarkety. Jedním z nejznámějších je Ikea. Proč je fenoménem?

Nábytek, který je levný

Business model tohoto nábytkářského obchodu je zcela jasný. Většina sortimentu je charakteristická tím, že u něj byla stlačena cena na samotné minimum. Je to dáno jak použitými materiály, které souvisí s ne úplně stoprocentní kvalitou, tak je to dáno pochopitelně i objemem vyrobených kusů. Ikea je totiž obrovský řetězec a tak jsou jednotlivé produkty do mnoha zemí. A to je důvod tak nízké ceny.

Vyber, nalož a zaplať

Ikea je fenoménem i poroto, že se jedná o obchod založený na konceptu cash and carry. Tedy zaplať a odvez. I když v posledních letech nabídne i doplňkové dopravní služby, nejsou tolik využívané. Navíc nezapomeňte také na to, že aby bylo možné zboží zaplatit, musíte si ho nejprve ve velkém skladu sami najít a poté sami naložit do nákupního vozíku. I to je poměrně unikátní věc, která v podobně zaměřených obchodech není – v těch vám zboží vydá skladník, na základě předložení účtenky.

Sestavení nábytku? Často noční můra

Nábytek je kupován výhradně rozložený. Překvapení vás tedy čeká až doma, kdy ho musíte sestavit. Rázem zjistíte, že nízká cena není vše, jelikož strávíte i několik hodin jeho sestavováním. Sice je vše připraveno a často se dá potupovat intuitivně, podle selského rozumu. Na druhou stranu musíme opět připomenout velkovýrobu, se kterou je spojený i fakt, že ne vše do sebe zapadá tak, jak by mělo. Mnoho návodů navíc není až tak detailních a tak si na několika spojích můžete celkem výrazně lámat hlavu. V tu chvíli vás jistě zaujme piktogram, který značí, že když si nevíte rady, stačí zavolat na infolinku, kde vám se sestavováním nábytku poradí. Skutečně?

Publikováno: 19. 10. 2017

Kategorie: Interiér

Autor: Ivana Vlčková