Práce z domu má výhody i nevýhody. S čím byste měli počítat

Obsah článku:
  1. Výhody
  2. Nevýhody
Na první pohled se práce z domu jeví jako snová. A pro spoustu lidí také je. Na druhou stranu má i negativa, která je vhodné důkladně zvážit. Takže než učiníte konečné rozhodnutí, seznamte se s oběma stranami mince. Jako příklad si vezmeme prodej placených článků (PR článků)  firmám.

Výhody

Zřejmě největší výhodou práce z domu je možnost snadné organizace času dle aktuální potřeby. V praxi to sice neznamená, že budete mít celý den jen pro sebe – ale budete si ho moct rozvrhnout, jak se vám zlíbí. Se sháněním online novin, které nabízejí PR články vám pomůže prostředník, třeba jako je PR Yard (https://pryard.com). Dalším nesporným benefitem je možnost skloubení práce z domu s péčí o děti. Nechcete-li menší dítko trápit ve školce, můžete o něj pečovat a zároveň pracovat. Neměla by vám však chybět sebedisciplína a samostatnost. Mnozí lidé se v domácím prostředí na práci lépe koncentrují, protože je neruší přítomnost kolegů a dalšími faktory, které jsou typické pro běžné pracoviště. Jinými slovy: pokud vám kancelář nevyhovuje, pak doma uděláte mnohem více práce za kratší dobu. Navíc ušetříte spoustu času, který byste strávili dojížděním. Nehledě na finanční prostředky – benzín ani jízdné nejsou zadarmo. Při prodeji PR článků nemusíte nakupovat zásoby zboží nebo materiálu.

Nevýhody

Nemá smysl si namlouvat, že práce z domova nemá negativy. Tím nejzásadnějším je nutkání odkládat práci na později. Mnoho lidí, pro které se home office stalo každodenní rutinou, podvědomě odsouvá povinnosti a notoricky nestíhá deadliny. Důležité je při prodeji PR článků neodkládat telefonování potencionálním zákazníkům. Placené články se sami neprodají Zároveň se připravte na skutečnost, že možná zažijete pocit odloučení. Pro člověka, který se rád pohybuje v kolektivu, může být za čas práce doma frustrující. Absence sociálního kontaktu se může na daném jedinci podepsat trvale. jedinou možností je potom prodej PR článků osobně na schůzkách, ale to je časově neefektivní. Za zmínku stojí také to, že se na zaměstnance pracující z pohodlí domova poněkud zapomíná při stanovení odměn. A platí to také o povýšení – jen málo vedoucích pracovníků nemusí docházet do firmy. Proto práci z domu preferují spíše freelanceři.

Publikováno: 08. 11. 2019

Kategorie: Finance

Autor: Ivana Vlčková